top of page
EVIR-bloggen


Digitalt produktpass – hva skjer nå?
Digitalt produktpass har lenge vært et begrep i byggebransjen, men nå kommer det nye EU-krav som gjør at ordningen vil gjelde flere bransjer i årene som kommer. Bakgrunnen er den nye EU-forordningen om økodesign for bærekraftige produkter (ESPR). Målet er ganske enkelt: produkter som produseres og selges i EU skal bli mer bærekraftige, og kravene skal gjelde flere typer produkter enn tidligere. Kort fortalt legger ESPR større vekt på følgende: at produkter skal vare lengr

Eva Sofie Dahlø Kvalnes
for 3 døgn siden2 min lesing


Vi har styrket vår kompetanse og EVIR har nå en sertifisert Miljøfyrtårnkonsulent!
Vi har gode nyheter å dele! Irene har nylig fullført sertifiseringen som Miljøfyrtårnkonsulent , og i tillegg gjennomført Miljøfyrtårns...

Irene Ytterdal-Larsen
29. sep.1 min lesing


Hørt om grønnvasking, rosa vasking eller regnbuevasking?
Les om grønnvasking og andre former for "vasking" når det gjelder markedsføring og bærekraft.

Irene Ytterdal-Larsen
3. juni2 min lesing


Bærekraftpolicyer og -rapporteringskrav fra EU i endring
Nytt forslag til forenkling av bærekraftpolicyer og -rapportering fra EU (Omnibus) Som vi har ventet på har EU-kommisjonen i dag...

Irene Ytterdal-Larsen
26. feb.3 min lesing


Hva er et digitalt produktpass, og hvorfor er det viktig for bærekraft?
Hva er digitalt produktpass? EVIR har skrevet mer om det i bloggen.

Eva Sofie Dahlø Kvalnes
20. jan.3 min lesing
bottom of page